Pelargonplantering på en dålig dag




Hej fina ni!


Idag had varit en såndär dag när man känner sig låg. Trots det fina vädret. Vi förlorade budgivningen på en lägenhet vi förälskat oss i och fick dessutom veta att finaste lilla katten Maja blivit överkörd på Gården under helgen när Ma och O var borta. Jag och J gjorde en utflykt till Barkarby outlet för att tänka på annat men där blev det inte många fynd. Jag hoppas på en betydligt bättre morgondag.


Lite kunde jag njuta av solen då jag på förmiddagen påtade lite i jorden och planterade en av de vita rosenpelargoner jag fick i födlesedagspresent. Tre sådana ska få bo i min gamla sockerlåda i sommar. Gamla konservburkar ska få nya användningsområden och användas till att så kryddor i, snart är det dags.






Hoppas er tisdag var bättre än vår. Imorgon tar vi nya tag.


Etiketter: ,