.tidig morgon




Idag var ytterligare en såndär morgon när jag inte kunde somna om efter det att J åkte till jobbet halv sex. Det snurrade för mycket i huvudet och till sist gick jag upp, bryggde mig en stor kanna te och började jobba lite. Just nu är jag i startgroparna med mitt ex-jobb så mycke tid går åt till att läsa och fundera över upplägg, frågeställning och så vidare. 


Och på tal om tekanna. Igårkväll ringde det på dörren och där stod en man med ett stort paket under armen. I paketet fanns denna fina tekanna och två tekoppar från Höganäs. Det är nämligen så att jag hade turen att vinna inne hos Emma i hennes fina julkalender. Lyckliga jag! Ni som läst här ett tag känner ju till att jag är en stor tedrickare så detta passade perfekt! Broschyren som följde med var så fin att den tejpades upp på min griffeltavla på en gång. Där brukar jag samla på fina utklipp, kort och annat som jag vill ha framme tillsammans med den lite mer nödvändiga veckoplaneringen och handelslistan. 






HA EN FIN ONSDAG!


I couldn't go back to sleep when J left for work this mornong at 5.30 am. Instead I got up, brewed a pot of tea and started working on my thesis. The lovely tea pot an two tea mugs from swedish Höganäs was a late christmas present that I won in Emmas lovely christmas calender. Lucky me!


Etiketter: , , ,