.nordiska trädgårdar 2012:1





Idag har jag faktiskt varit feberfri så jag och mamma kom iväg på vårt länge planerade besök på Trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar. Jag hade inte med kameran men var bara tvungen att fota lite med iphonen när vi gick förbi Skillebyholms vackert inspirerande "vardagsrum". Skillebyholm jobbar med och lär ut biodynamisk odling och jag tilltalas verkligen av kretsloppstänkandet och hanteringen i den typen av ekologisk odling. De hade ett fint budskap om att ta odlingen in i vardagsrummet, alltså  närodlat, och de hade gjort det riktigt snyggt. Mitt tips att titta på om ni tänkt besöka Älvsjömässan i helgen. Zetas var såklart också vackert att lägga ögonen på och Viktoria Skoglunds underbara bok hade gärna fått följa med hem. Tyvärr gjorde den inte det men det följde med en hel del trevliga plantor istället. Återkommer med dom en annan dag.



Tack för alla fina krya-på-dig-hälsningar. Jag tror allt de hjälpte lite.



Etiketter: , , ,