GRAVAD REGNBÅGE





Det blir mycket mat nu men så kan det bli när midsommar närmar sig. Idag har jag sistaminuten gravat en regnbågssida som jag köpte tidigare i veckan. Den har legat fryst i två dygn och gravades nu på morgonen. Regnbågen är ju mindre och tunnare än en lax så det ska nog räcka alldeles utomordentligt att låta den grava i ett och ett halvt dygn. Det blev en klassisk gravning med socker, salt, dill, vitpeppar och rosepeppar. Jag håller på att fasa ut många av de raffinerade produkterna här hemma och kör nu mer bara på havssalt som innehåller betydligt mer minerler och spårämnen. Vitt socker har jag bytt ut mot ekologiskt råsocker som även det innehåller mer mineraler. Enda negativa med det är ju att det är brunt och således färgar lite. Lagen på sillen som jag la in igår blev tex svagt brun, men hey, det kan jag faktiskt stå ut med!


Nu ska jag iväg och handla lite komplement till morgondagens midsommarfirande. Vi blir kvar här i Stockholm och firar med finaste vännerna. Det ser jag fram emot!


GLAD MIDSOMMAR!