ETT SKÅP





Det här är också en av anledningarna till varför jag har haft lite tid om kvällarna den senaste tiden. Vi har nämligen byggt ett skåp i hallen för att dölja en stor, ful elcentral. Då alla andra garderober här hemma är original från 30-talet ville vi såklart även att det här skåpet skulle passa in. Det tog ett bra tag innan vi fick tag på en garderobsdörr i rätt stil men skam den som ger sig. Av min bonusbror (som renoverar en stor husbåt) fick vi den här dörren med tillhörande lås och gångjärn. Eftersom den är båtanpassad (läs: liten) fick vi bygga skåpet efter den. Nu är det ju tyvärr så att ingen av oss är så värst bra på det där med att snickra... Jag har förvånansvärt lite tålamod när det kommer till sådant men Johan kämpade på tappert trots mina vredesutbrott. Haha. Nä, spackla och måla är mer min grej. Men jag måste ändå säga att jag blev nöjd med skåpet och visst är det så att det känns lite extra bra att vi faktiskt byggt det själva. Dessutom är det ju bra med träning inför ett framtid hus.


På bilden ser ni även några av mina favoriter. Skor från Kavat i ekologiskt skinn, väskan från Sandqvist i naturgarvat läder som följer mig till jobbet varje dag och ett par gummistövlar i rågummi från Ilse Jacobsen som jag fyndade på rean.



FIN KVÄLL!




Etiketter: , , , , ,