ROSMARIN FRÅN TOLEDO



Jag klarade mig tyvärr inte från Johans magsjuka tidigare i veckan utan har varit hemma nu några dagar. Det verkade, tack och lov, inte vara någon långdragen variant för jag mår betydligt bättre nu. Igår blev det inte många knop gjorda men de små rosmarinkvistarna som jag plockat med mig från någon av Toledos alla rosmarinbuskage (ja, buskage! Så stora var dom) var tvungen att planteras. Vi var alltså på en dagsutflykt till den gamla staden Toledo nu när vi var i Madrid över påsken. Jag vet inte om de klarar sig men det är värt ett försök så nu bor dom i små papperskrukor. Och på tal om papperskrukor, det är dags att börja så lite kryddor och annat till balkongen snart. Det kommer bli någonting liknande som förra året, ni kanske minns mitt inlägg då?



FIN KVÄLL!




Etiketter: , ,