STUMPBRÄNNARE




En sommar för tre eller fyra år sedan köpte min svärmor en sånhär stumpbrännare på ett besök på Fjäderholmarna här i Stockholm. Varje gång vi besökt dem sen dess har jag tänkt på hur mycket jag gillar den och på hur smart det vore att ha en. Så när vi kom hem efter vår senaste besök i julas tänkte jag att jag skulle söka och se om jag kunde få tag i den eller någon liknande, och döm av min förvåning men den första sökträffen som kom upp var denna. Jag köpte min inredningsbutiken Plan Ett och det är keramikern Kajsa Stenfelt som gör dem. Jag har under några år samlat på mig stumpar för att "de kan ju vara bra att ha om jag vill stöpa ljus eller så". Hur som helst känns det dumt att slänga men nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag aldrig kommer till skott med stöpandet, jag kan elda upp dem istället! Bra, snyggt och hållbart!


Etiketter: , ,