TRÄDGÅRDSHELG


Helgen har verkligen gått i trädgårdens tecken. I fredags jobbade jag kortdag och sen åkte jag och mamma, traditionsenligt, på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar. Vi var inte ensamma. Men oj så kul och inspirerande det är! Jag kom hem med en hel hög med nya böcker, ett gäng tidningar, ekologiska fröer (så det räcker och blir över) och så lite blommor såklart. Lycka! Senare under helgen traskade vi ner på lotten i vårsolen och spanade på vad som kommit upp. Rabarber, gräslök och vitlök var det som kommit längst men flera av mina kryddplantor verkar ha klarat sig och små humleskott hade också börjat titta upp. Jag skriver lista upp och lista ner med "att göra" och "att köpa" för att inte tala om "att så". Nu vänner, nu börjar det!



(Förlåt för min bloggfrånvaro, jag vet inte riktigt vad som hände. Ska försöka bättra mig!)

Etiketter: ,